Thursday, 27 October 2011

smoking : stylo derr !


Assalamualaikum w.b.t dan salam One Malaysia (1D). Selamat sejahtera readers and viewers sekalian.
*lama tak bagi salam kat blog sendiri.hahahaha*

mood : rindu sekolah ! *gambar tiada kena mengena nampak nya.lol*

Dengan segulung tembakau berapi di celahan bibir nya itu, dia berjalan dengan angkuh sekali. Aku berdiri kaku di situ memandang dengan muka yang menjengkelkan. *sambil buat gaya TAKNAK MEROKOK* Nampaknya budak itu tidak puas hati dengan aku. Dia melangkah mendekati aku. Aku tak gentar, malah aku semakin berani. Kerna aku tahu dia lebih muda dari aku ! Berbekalkan bibir hitam dan muka yang ala-ala tapak kasut Paul Smith aku ini, dia menghembuskan asap ke arah muka aku ! "Dem!" hatiku mencarut. *sorry.sambil aku mengibas2 asap itu* Bila pandangan kembali jelas, aku lihat dia tiada. *guna teknik asap macam dalam Naruto nampak.hahah* Lantas hati ini kuat memekik, " STYLO HABIS DENGAN DUNHILL LIGHT KAU TU ?"
*nampaknya kisah ini takda kena mengena dengan sesiapa : Si Hidup mahupun sebaliknya.huhuh*

Persoalannya : "Stylo ke merokok ni?" Hamba tak rasa macam tu pun. Hahah. *pandangan jujur dan tulus* For me, agak buruk jugak rupa nya kalau orang duk smoking ni. Nak2 kalau Si Wanita yang menghisapnya. Tak diterima dek akal ku ! Setelah beberapa pertimbangan, hamba rasa boleh diterima akal lah jugak dengan smoking seseorang itu akan nampak lebih LELAKI nya dan lebih GAYA nya serta lebih DEWASA nya. Itulah sebab youngsters ramai nak smoking. Konon nya dah dewasa lah kalau merokok. :p 


What does it mean ? Somebody...........

Semua pun tahu MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN. Even kat setiap kotak rokok pon ada terlukis gambar2 efek2 merokok. Tapi.......no effect on smokers. Apa2 pun pandai2 lah jaga diri sendiri. Kita sendiri tahu baik buruknya sesuatu untuk diri kita sendiri..:)

Is it clear ? ROKOK MENGAKIBATKAN MATI PUCUK ! *scary.lol*

One thing , hamba teringat. Bak kata orang kalau nak merokok tu pergi jauh2 ! Jangan dekat2. Cari bilik kosong and hisaplah puas2 dalam tu. *lain macam bunyinya* Main point nya kat sini, KAMI TAK NAK JADI PEROKOK PASIF ! *kalau tak tau maksud perokok pasif just google up.hahah*

In brief, hamba tak kisah sangat kalau anda2 mahu merokok ke. Masing2 sudah pandai berfikir kan ? Hahah. Ok lah. Not to be biased, hamba tak ada restriction pon kalau nak berkawan dengan golongan2 ini. Selagi hamba tak terjebak. *insya-Allah* Huhuh. BTW Ingatlah Orang Yang Tersayang. 

Di Malaysia, merokok menyumbang kepada lebih 10,000 kematian setahun; 30 peratus daripadanya disebabkan 10 jenis kanser, iaitu paru-paru, mulut, esofagus, tekak, pankreas, pundi kencing, buah pinggang, serviks, kolon dan perut, 50 peratus kematian berpunca daripada sakit jantung dan strok dengan pecahan 25 peratus masing-masing. [sumber]

TAK PAYAH NAK STYLO SANGAT LAH KAN, BERJUBAH PERGI SURAU LAGI STYLO :D 

Peace yo !

p/s : hamba ex-perokok !

No comments:

Post a Comment