Wednesday, 21 September 2011

pembaca blog paling lama

Salam.
Sebelum tidur ini hamba teringin nak berkongsi satu artikel yg hamba dapat dala suratkhabar TheSun semalam.

Jom baca !

Top 10 global-niaga untuk kategori penggunaan blog bulan Jun 2011 according to comScore. ( sumber : AFP-Relaxnews )
  1. Jepun ( 62.6 minit)
  2. Korea Selatan ( 49.6 minit )
  3. Poland ( 47.7 minit)
  4. Indonesia ( 33.1 minit )
  5. Brazil ( 32.5 minit)
  6. Vietnam ( 30.3 minit )
  7. Sweden ( 29.2 minit )
  8. MALAYSIA ( 26.6 MINIT )
  9. Portugal (24.8 minit )
  10. Taiwan (24.1 minit) 
*purata tempoh bacaan bagi setiap pembaca blog :))


Hahah. Jauh pulak Malaysia dekat no.8 ye. Cuba kita bayangkan lah kalau kita duduk depan laptop lepas tu baca blog sampai 60 minit aka 1 jam ? Boleh buat ? Tapi itu lah realiti dekat Jepun. Banyak pulak masa diorang nak membaca blog sampai 1 jam. Kalau hamba pun jenuh nak baca. Nak2 yang semua penuh dengan tulisan. Dah macam buku teks :)) Hahah. 

Apa-apa pun kira berbaloilah 26.6 minit korang tu nak tempatkan kita no. 8 worldwide ! Bangga sebagai anak Malaysia *patriotik* ! Heheh :)  


p/s : Kalah lagi Malaysia dengan Jepun dalam list ni ye ! Hahahah. Btw go Harimau Malaya :)))

No comments:

Post a Comment