Monday, 18 July 2011

pencemaran pemandangan betol!!!!

Hamba memang tabik dengan kerajinan orang-orang kita yang suka menulis!!! Memang bukan senang nak cari masyarakat yang kebanyakkannya ringan tangan untuk menulis. Tapi satu saja hamba tak boleh tahan. Ada segelintir antara anda-anda semua yang mengekpresikan minat anda dalam sastera di tempat yang salah. And surely boleh mengadakan PENCEMARAN PEMANDANGAN!!!

Memang kalau dekat mana-mana confirm akan ada perkara ini. Hamba pun tak tahu ape mechanism yang sesuai nak menghalang tabiat ini. Or at least mengurangkan wabak ini daripada terus menular!!!

Sebenarnya memang selalu hamba nampak perkara ini. Yang lebih menyedihkan bila baca ayat-ayat yang memang tak sedap untuk dibaca mahupun dipandang!!! Memang betul-betul annoying sangat!!! Sedih hamba tengok. Ini ke budaya masyarakat TIMUR yang nak dibanggakan???

Memang tak ah!!! Ape pon tak buleh!!!

Sorry ada bahagian yang perlu digelapkan!!
Ini lah contoh wajah kerusi2 yang sangat cantikk!!

Satu daripada beribu-ribu kerusi lain yang menjadi mangsa orang kreatif tak bertempat!!!
Kalaulah kerusi ini bisa berbicara!!! Apa yang akan diperkatakan!!!
Ini beberapa wajah kerusi-kerusi yang hamba dapat jumpa dalam sebuah bas ke Seremban tempoh hari!!!  Menakutkan dan menjijikkan untuk dibaca!!!

Sedarlah ia adalah satu tempat awam dan semua orang bisa membacanya!!! Kalaulah nama anda yang menulis itu tertulis pada kerusi ini apa perasaan anda??Atau lebih buruk keluarga anda dimaki hamun di kerusi ini??

Renung-renungkan!!! 



1 comment: